-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:49610 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

خداوند در آيه 151 سوره آل عمران مي فرمايد: ما در دل كفار رعب و وحشت مي اندازيم، پس چرا وعده خداوند درباره مسلمانان فلسطيني انجام نمي شود؟
ر رابطه با عملي نشدن وعده پيروزي از ناحيه خدا براي مسلمانان به خصوص در مسأله فلسطين مي توان به موارد زير اشاره كرد: 1- در يكي از آيات قرآن آمده است كه خداوند تا وقتي كه مسلمانان به مسؤوليت خويش در جنگ احد عمل مي كردند از طريق افكندن رعب و وحشت در دل كافران آنان را در برابر مسلمانان مجبور به شكست كرد اما زماني كه بين عده اي از مسلمانان محافظ شكاف كوه احد، نزاع و اختلاف به وجود آورد به جاي اطاعت از فرماندهي و عمل به وظيفه به طور طبيعي شكست سراغ مسلمانان آمد اين موضوع در مسأله فلسطين نيز صادق است ؛ زيرا تا وقتي كه مسلمانان به جاي عمل به وظيفه و حمايتهاي عملي از فلسطينيان ميان خود اختلاف داشته باشند، وضعيت حاضر تغيير نخواهد كرد بنابراين طبق بيان آيه هر گاه مسلمانان به وظيفه خود عمل كنند، خداوند نيز در دل كافران رعب و وحشت خواهد انداخت. 2- علامه طباطبايي در تبيين معناي فشل مي گويد: «اين واژه با توجه به شرايط حاكم بر مسلمانان مدينه - كه از نظر روحيه در وضعيت عالي قرار داشتند - آن واژه نمي تواند به معناي ترس باشد، بلكه بايد به معناي ضعيف رأي باشد كه در اثر طمع و حرص در جمع آوري غنائم دامنگير آنان شد زيرا اگر كلمه فشل را به معناي ترس بدانيم، ناچار بايد آن را بر تمام لشكر منطبق كنيم، نه نگهبانان درّه. با توجه به شرايط حاكم بر مسلمانان درمي يابيم كه علت اصلي ناكامي و شكست فلسطينيان در مقابل اسرائيل مسأله ترس نيست بلكه همان سستي رأي است كه موارد طمع ورزي بيشتر مسلمانان به دنيا و فراموش كردن عمل به فرمان هاي الهي است. 3- در كنار وعده سريع پيروزي از ناحيه خدا براي مسلمانان آياتي هم در قرآن وارد شده كه خداوند سرنوشت هيچ قومي را بدون آن كه آنها خود بخواهند عوض نمي كنند: {A{/Bإِنَّ اَللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّي يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ {w13-22w}{I13:11I}/}A}، {V(رعد، آيه 11)V}. {A{/Bذلِكَ بِأَنَّ اَللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّراً نِعْمَةً أَنْعَمَها عَلي قَوْمٍ حَتَّي يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ {w1-14w}{I8:53I}/}A}، {V(انفال، آيه 53) V}از اين آيات استفاده مي شود كه وعده نصرت خداوند نعمتي از ناحيه اوست و زماني شامل حال مردم كه آنان از پيش زمينه هاي آن را فراهم بكنند. 4- نصرت خدا در هر حال شامل بندگان خود مي شود منتهي بايد به اين مطلب توجه كنيم كه نصرت او مراتبي دارد و هر مرتبه اي از آن، نيازمند تحقق شرايط ويژه است بنابراين همين الان نيز نصرت خداوند شامل حال مسلمانان به خصوص در ايران و لبنان شده است در فلسطين هم با همين حركت اخير (انتفاضه) رعب شديدي بر صهيونيست ها حاكم شده و فلسطينيان را به پيروزي نزديك كرده است ؛ ليكن شرايط هنوز براي پيروزي نهايي كافي نيست و بايد اتحاد و مقاومت بيشتري صورت گيرد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.